Tweede bericht uit Republiek China - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jop Vos - WaarBenJij.nu Tweede bericht uit Republiek China - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jop Vos - WaarBenJij.nu

Tweede bericht uit Republiek China

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jop

17 Januari 2010 | Taiwan, Taipei

Noot bij de titel: Republiek China moet je niet verwarren met Volksrepubliek China (zie wikipedia voor die interessante geschiedenis).
Maar dat terzijde. Ik heb net twee uur in bed gelegen maar ik kan niet slapen, dus ik heb mijn kleren weer aangetrokken om hier even wat te gaan schrijven. Mijn eerste twee dagen in Taiwan werden extra leuk gemaakt door de aangename temperaturen en de zon. Het weer is hier overdag boven de 20 graden en gisteren heeft de hele dag de zon geschenen.
Gisteren ben ik alle bekende gebouwen in Taipei gaan bezoeken. Met een metrokaart ben je echt makkelijk en goedkoop overal in de stad vrij snel. Als eerst ben ik naar het Chang Kai Shek Memorial geweest. Een vrij groot imposant gebouw die de eerste dictator van Taiwan aan zichzelf geweid had, met daar omheen een enorm plein en parken. Verder nog de Taipei 101 bezocht. De Taipei 101 is 's werelds op een na grootste toren (op de zojuist opgeleverde toren in Dubai die hem met ruim 300 meter verslaat). Later die dag nog naar een tempel geweest waar heel veel mensen bijeenkwamen en naast wierook branden ook nog vaag gingen zingen op het ritme van een grote trommel alsof ze in trance waren. Naast die tempel was een markt waar ze slangen slachtten voor consumptie. Maar omdat ik er er te vroeg op de dag was, werden er nog geen slangen onthoofd en opengesneden. Had ik wel willen zien. Buiten de kleine slangetjes die voor hun vlees gehouden werden hadden ze op die markt ook van die enorme grote dikke witte boa's in kooitjes, met daarnaast kleine kooitjes met muizen, kippen en konijnen die een droevig noodlot te wachten stond. Daarna ben ik nog naar een winkelgebied geweest waarvan ik vermoed dat het ongeveer als Japan moet zijn (Rob kan t weten:P). Allemaal moderne gebouwen, absurde kleding en heel veel jongeren in die absurde kleding.
Vandaag had ik mijn wekker op tijd gezet maar die had ik weer eens uitgedrukt, dus ik begon vandaag vrij laat. Mijn plan was om naar het uiteinde van een metrolijn te gaan om vervolgens daar met een kabelbaan de bergen in te gaan om daar bossen, theeplantages en theehuizen te vinden. Maar de kabelbaan lag plat wegens onderhoud, dus kon ik dat hele eind weer terug met de metro. Ik besloot om naar Beitou te gaan, aan de andere kant van Taipei, waar warmwaterbaden zijn. Daar aangekomen was er een groot park waar allemaal spa's omheen waren. Midden in het park was een openbaar bad. Maar ik had geen tijd meer om in zo'n bad te gaan dus besloot ik de dampende en naar zwavel stinkende baden achter me te laten en naar Danshui te gaan, een havenplaatsje dat het ideale uitstapje is om met je geliefde en je gezin naartoe te gaan. Ondanks dat ik niet in het bezit ben van beiden of een van de twee, heb ik me op de boulevard toch vermaakt. Mijn avondeten was geroosterde inktvis op een stokje. Best lekker. En toen kon ik weer met de metro terug. Ja t was een metrodag vandaag. Morgen ga ik denk ik naar Wulai. Een plaatsje met bossen, watervallen en warmwaterbronnen, niet zo ver van Taipei vandaan. Ik ga nu weer proberen te slapen. Ik wordt gek van de twee Amerikanen en de Duitser (met zijn oncharmante accent) die naast mij staan te praten, ruim binnen mijn gehoorsafstand ('oh i was like thailand is so cool and like south korea like...' en 'oh you've been to paris? the french are so rude like....' ) Shut up! Nou dat lijkt me een mooie afsluiter!

  • 16 Januari 2010 - 17:17

    Seline:

    ik ben nu al erg nieuwsgierig naar alle mooie bos/oerwoud/warmwaterbronnnen foto´s !

  • 19 Januari 2010 - 16:24

    Rob:

    Haha, übernichtcool! Die wijk klinkt als Harajuku in Tokyo indeed. Je had toch Britse chimeids gefixt, ga daar dan mee naar dat plaatsje :P maarja ik begrijp dat je liever een asian fixt daar. Sowieso begrijp ik het als je liever een asian fixt in het algemeen :D hmmm, heb je volgende verhaal nog niet gelezen, wat zich waarschijnlijk afspeelt in dat plaatsje met die bossen. Maar misschien heb je wel boomasians gevonden! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Hong Kong en Taiwan

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2010

Laatste bericht uit de Orient

18 Januari 2010

Laatste dag Taipei

17 Januari 2010

Tweede bericht uit Republiek China

14 Januari 2010

Berichtje van Formosa

11 Januari 2010

Tweede bericht vanuit Hong Kong
Jop

Actief sinds 17 Mei 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 41332

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 21 Mei 2014

Midden-Oosten en de Kaukasus

07 Februari 1990 - 28 Augustus 2012

Andere bestemmingen

14 Maart 2012 - 14 Mei 2012

Centraal-Amerika

29 Mei 2011 - 15 Juli 2011

Oost-Azië

15 Juni 2010 - 25 Augustus 2010

Zuidoost-Azie

05 Januari 2010 - 22 Januari 2010

Hong Kong en Taiwan

28 Juni 2009 - 05 Augustus 2009

Midden-Oosten

Landen bezocht: