Laatste bericht uit de Orient - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jop Vos - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit de Orient - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jop Vos - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit de Orient

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jop

21 Januari 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Op het moment ben ik mijn tijd in Hong Kong aan het uitzitten. Het is hier nu bijna half vijf en mijn vliegtuig vertrekt om 23.15. En om twaalf uur moest ik al mijn kamer verlaten dus moet ik nog even een dag vullen.
Eergisteren ben ik om half tien opgestaan om naar het vliegveld te gaan voor mijn terugvlucht naar Hong Kong van 14.10, dacht ik. Maar ik had verkeerd in mijn reisschema gezeten waardoor ik bij aankomst op het vliegveld van Taipei er achter kwam dat mijn vliegtuig pas om zes uur zou vertrekken. Een beetje jammer. Maar beter dan te laat op het vliegveld aankomen. Dus ik moest die tijd vullen. En wat vuld te tijd nou beter dan een goed boek. Haha nee grapje, maar ik ben wel wat gaan lezen voor mijn studie, dus voelde me zeer nuttig. 's Avonds kwam ik aan in Hong Kong en ben ik naar mijn oude hostel gegaan.
De volgende dag ben ik terug naar Lantau Eiland gegaan (zie het verhaal van de enorme Boeddha en de wandeling van de berg af) om het dorpje Tai O te bezoeken. Dit is een klein kustdorpje waar huizen op palen gebouwd zijn boven het water. Buiten deze bijzonderheid waren er ook nog veel kleine restaurantjes en eetkraampjes en uiteraard weer tempels. Maar na een tijdje had ik het wel weer gezien, aangezien de zon niet scheen en het er hard waaide. Toen weer terug met de bus naar de nieuwbouwwijk bij de metro gegaan. 's Avonds nog wat tv gekeken.
Vandaag moest ik om twaalf uur mijn kamer uit en ben ik nog even naar wat markten hier in Mong Kok gelopen, in de buurt van mijn hostel. Echt allemaal bizarre markten met heel veel goudvissen, allerlei soorten babyschildpadden (veel beesten in schrikwekkend kleine aquaria) allemaal soorten knaagdieren en honden. Een andere markt bestond uit bloemenwinkels en de derde markt was een vogelmarkt, waar allemaal oude mannetjes met hun zangvogels zitten en ze verkopen. Honderden gekleurde vogels, wederom in kleine kooitjes, schreeuwden allemaal door elkaar en produceerden een typische tropische-hal-geur die hangt in elk willekeurige dierentuin. Een prima locatie om weer verder te lezen in mijn boek. Na twee uur lezen vond ik t wel weer tijd om mijn laatste verhaaltje te schrijven.
Ik wil hier nog even de tijd vullen tot zes uur, want dan wil ik met de bus naar het vliegveld. Ik vertrek om 23.15 en dan kom ik morgenochtend vroeg aan in Istanbul aan, waar ik twee uur moet wachten op mijn vlucht naar Amsterdam, waar ik volgens mij rond elf uur aankom. En dan zitten mijn twee weken erop. Tot heel snel dan maar weer! Ik heb weer zin om iedereen te zien! En als ik je niet ken en je leest dit: niet tot zo heel snel, of wellicht toch wel per toeval...

• 24 Januari 2010 - 16:04

Rob:

Nou, asian chicks ontmoeten is nuttigere tijdvulling hoor :D maar zo te zien ben je dus weer in NL? Dan moeten we eens even goed over je trip gaan praten.